Majunie

Ibland är man hunden, ibland lyktstolpen. Ibland är man vindrutan, ibland insekten.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2020-06-23 20:14:14

Hej! Jag har googlat runt eftersom min yngsta utreds bla för HIDS. Då hittade jag hit! Min äldsta har fått diagnosen PFAPA och opererades i mars och har varit feberfri sedan dess. Hur var det för Milo efter att han opererat ut halsmandlarna? Var han feberfri under en period? Förstod att han fått diagnosen HIDS efter det? Hoppas att det är ok att jag frågar! Finns så lite information så man måste verkligen gräva på alla håll och kanter för att skapa sig en helhetsbild.

Svar: Hej!! Läkarna trodde att han hade HIDS men de backade sen och landade i PHAPA.
Operationen för ett är sen har gjort enorm skillnad när det gäller febern, vilket också stärkte tesen att det är PHAPA (enligt läkaren). Han har knappt varit sjuk ens sen dess men skov kommer i andra former. Ont i benen, trötthet, blåsor i munnen etc.

Det finns phapa-grupper på fb, både en svensk och internationella. HIDS är det svårare att hitta ngt om.

Om du vill bolla mer kan du skriva till min mail [email protected]
majunie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela